ODAŞ, çalışan bağlılığını güçlendiren, kurum kültürünü destekleyen ve pozitif bir iş ortamı yaratan projeleriyle güçlü bir işveren markası olma hedefini kararlılıkla sürdürüyor. Çalışanlarına değer veren ve insanı merkeze alan bu projelerle ODAŞ, iç iletişimi bir bütün olarak ele alarak, işveren markası yolculuğunda insan odaklı bir yaklaşım sergiliyor. Yardımlaşma kültürünü destekleyerek çalışanlarının gönüllülük projelerine aktif katılmalarına olanak tanıyan ODAŞ, toplumsal fayda çalışmalarını kurum kültürünün odağına taşıyor.
İnsan odaklı kurum kültürü ile mutlu çalışanlar
ODAŞ, kurum içi faaliyetlerini mutlu ve bağlı çalışanlar yaratmak bakış
açısıyla sürdürürken; çalışanların hayatında pozitif izler yaratacak
çalışmaları hayata geçiriyor. 2024 yılı boyunca düzenli olarak
gerçekleştirilen “Enerjik Bir Mola” etkinlikleri ile çalışanların iş
yoğunluğu arasında keyifli molalar verip motivasyonlarını artırmaları
sağlanıyor. Çalışanlarını iyi yaşam konusunda da yönlendiren ODAŞ,
sağlıklı bir iş yaşamı kültürünü teşvik etmek amacıyla ODAŞ İyi Yaşam
(Wellness) Hareketi programını uyguluyor. Bu kapsamda, yıl boyunca
sağlıklı atıştırmalıklar ve çeşitli iç iletişim etkinlikleri
düzenlenerek çalışanların hem fiziksel hem zihinsel sağlıkları
destekleniyor. Zihinsel sağlık açısından ise belirli periyotlarla
gerçekleştirilen kültür-sanat çekilişleriyle çalışanların iş ortamı
dışında da sosyalleşmesi teşvik ediliyor.
ODAŞ, yıl içerisinde “keşfeden” değerinden yola çıkarak geliştirdiği
Müze Kart Yan Hak projesiyle çalışanlarının iş dışında da kültür-sanat
alanında beslenmelerini teşvik ediyor.
Keşfetmeye ve yeniliğe verdiği önemin bir parçası olarak, 2024 yılında tüm çalışanlarına Müze Kart hediye eden ODAŞ, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılıma teşvik ederken iç iletişim kapsamında düzenlediği tiyatro ve konser çekilişleriyle de çalışanların sosyal yaşamlarına da katkı sunuyor.
Ocak 2024’te başlatılan ODAŞ Whatsapp platformu ile mavi - beyaz yaka tüm çalışanlara doğrudan ulaşım sağlanarak özel gün kutlamaları ve duyurular hızlı ve etkili bir şekilde paylaşılıyor. İç iletişim platformu ODAŞ Online ise Kasım 2022’den bu yana aktif olarak kullanılıyor. 2024 yılında gerçekleştirilen 417 içerik paylaşımı ile çalışanlar, hem ODAŞ hem de teknolojik ve önemli gelişmelerle ilgili sürekli içeriklerle besleniyor. ODAŞ gerçekleştirdiği çalışmaları ve projeleri aldığı ödüllerle de taçlandırıyor. Marka algı araştırması sonuçlarına dayalı olarak oluşturulan stratejiler ile 2024 yılında Baykuş Ödülü’ne layık görülen ODAŞ, kurumsal iletişim alanındaki başarılarını tescilleyerek prestijini güçlendirmeye devam ediyor.
ODAŞ People Gönüllüleri ile yardımlaşma kültürünü destekliyor
Toplumsal fayda sağlayan projeleri önceliklendiren ODAŞ, her proje özelinde içeride oluşturduğu gönüllülük gruplarıyla birlikte Sivil Toplum Kuruluşu projelerine dahil olarak sosyal bir etki yaratıyor. Bu kapsamda oluşturulan ODAŞ People Gönüllüleri programıyla ODAŞ 2024’te 6 farklı STK ile ondan fazla projeye imza attı. Son olarak 46. İstanbul Maratonu’nda KAÇUV adına koşan ODAŞ People Gönüllüleri adımlarını kanserli çocuklara umut olmak amacıyla attı.
Otizm farkındalık etkinliklerinden, deprem bölgesindeki çocuklar için oyuncak yapma atölyelerine, köy okullarına kitap yardım çalışmalarından Cerebral Palsy hastalılarına yardım çalışmalarına kadar çeşitli yardım kampanyalarında çalışanlar aktif olarak yer alıyor. Bu gönüllülük projeleri, ODAŞ’ın insan odaklı kurum kültürünün ve topluma katkı vizyonunun önemli bir parçasını oluşturuyor. ODAŞ People Gönüllüleri Programı’nın temel amacı ise her bireyin kendi yeteneklerine göre istediği sosyal sorumluluk projesine dahil olması ve aktif olarak projelerde görev alması. ODAŞ gönüllülük projelerinde hem STK’lar hem de dokunduğu kitleler açısından çeşitliliğe ve kapsayıcılığa önem veriyor.
2025’te gönüllülük odaklı yeni hedefler
ODAŞ’ın 2025 yılı hedefleriyle ilgili değerlendirmelerde bulunan ODAŞ Kurumsal İletişim Yöneticisi Yasemin Aydınlar, “Kurumsal iletişim stratejimiz kapsamında önceliğimiz, çalışanların gönülden bağlanacakları şirket kültürümüzü güçlendirmek. İnsan odaklı kurum kültürü vizyonumuz doğrultusunda projelerimizi hem sahada hem de genel merkezde ulaşılabilir bir yaklaşımla örüyoruz. Her projeyi, çalışanlarımızın tümüne dokunacak şekilde kurguluyor, tüm birimlerde uyumlu bir şekilde hayata geçiriyoruz. Bu sayede, şirket içi iletişimden sosyal sorumluluk projelerine kadar her alanda ortak bir dil ve anlayış geliştirilerek çalışanlarımızın güçlü bir aidiyet hissi kazanmasına olanak tanıyoruz." dedi.
Gönüllülük ve sosyal sorumluluk projeleri hakkında da açıklamalarda bulunan Aydınlar, “ODAŞ olarak 2025 yılında çalışma arkadaşlarımızın yetenek ve fikirlerini göz önünde bulundurarak sosyal gönüllülük projelerine ve toplumsal etki yaratacak etkinliklere daha fazla yer vermeyi planlıyoruz. Çalışma arkadaşlarımızın sadece iş süreçlerinde değil, sosyal sorumluluk alanında da aktif roller üstlenmesini teşvik eden projeleri sürdüreceğiz” ifadelerini kullandı.
Kurumsal iletişim perspektifinden işveren markası ve çalışan bağlılığının önemine de değinen Aydınlar, “İnsan odaklı” çalışma prensibini tüm süreçlerimize entegre ederek takım ruhu, aidiyet duygusu ve çalışanlar arasında sinerji yaratılması öncelikli hedeflerimiz arasında. İçten dışa doğru ilerleyen iletişim yaklaşımımızla işveren markamızı güçlendirmeyi ve ODAŞ’lıların bağlılığını artırmayı amaçlıyoruz. İç iletişimde kat ettiğimiz yolun bir ödülü olarak GPTW tarafından Türkiye’nin En İyi İşverenleri Listesi’nde yer almaya da hak kazandık. Mevcut çalışma arkadaşlarımız ve yeni yetenekler için 2025’te kapsayıcı, çeşitli ve topluma dokunan projeler üretmeye devam edeceğiz ” şeklinde konuştu.