Biz’den Haberler

Bizden, çalışanlarımızdan ve etkinliklerimizden son gelişmeleri takip ederek şirketimiz hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz.

“Geleceği Sorumlulukla Şekillendiriyoruz”

ODAŞ, GRI ve TSRS uyumlu ilk Sürdürülebilirlik Raporunu yayımladı. Küresel Raporlama Girişimi (GRI) Standartları ile uyumlu olarak hazırlanan rapor, şirketin çevresel, sosyal ve yönetişim (ÇSY) alanlarındaki performansını, sürdürülebilirlik stratejisini ve önceliklendirme yaklaşımını kapsamlı şekilde ortaya koyuyor. Enerji üretim kapasitesini artırırken çevresel sorumluluklarını da ön planda tutan ODAŞ, 2023’te hayata geçirdiği sürdürülebilirlik stratejisini “Sorumlu Büyüme” ilkesi üzerine inşa etti. Bu yaklaşım kapsamında, Çan2 Termik Santrali de 340 MWm / 330 MWe kurulu gücüyle üretimini sürdürmeye devam ederken Özbekistan’daki doğalgaz santralinin kurulu gücünü 174 MW’a yükseltti.

Somut adımlarla ölçülebilir kazanımlar elde etti

ODAŞ, sürdürülebilirlik stratejisini somut yatırımlarla hayata geçirerek geçtiğimiz yıl yaklaşık 250 milyon TL’ye yakın çevre yatırımı gerçekleştirdi. Bu yatırımlar sayesinde ODAŞ, proses kaynaklı oluşan uçucu kül ve alçıtaşı atıklarının alternatif ham madde olarak piyasaya kazandırılmasıyla son üç yılda tehlikesiz atık bertaraf miktarını yüzde 50’den fazla azalttı.. Atık Yönetimi alanında yapılan yatırımla yılda 302.500 ton kalın külün çimento sektörüne kazandırılmasıyla da yaklaşık 29 milyon TL’lik bertaraf maliyetinden tasarruf edilmesi hedefleri arasında yerini aldı.

ODAŞ Finans ve Yatırımcı İlişkileri Direktörü ve Sürdürebilirlik Komitesi Üyesi Melih Yüceyurt, rapora ilişkin şu değerlendirmelerde bulundu: “ODAŞ olarak yayımladığımız ilk sürdürülebilirlik raporu, sadece bir raporlama süreci değil, aynı zamanda sürdürülebilirlik alanında kurumsal kapasitemizi, hedeflerimizi ve kararlılığımızı yansıtan stratejik bir belgedir. “Odağımızda Gelecek Var” diyerek attığımız somut adımlar, ODAŞ’ın sorumlu ve geleceğe yön veren yaklaşımını ortaya koyuyor, çifte önemlilik yaklaşımıyla gerçekleştirdiğimiz önceliklendirme analizimiz doğrultusunda belirlediğimiz odak alanlarımız sayesinde, çevresel, sosyal ve yönetişim performansımızı sistematik olarak değerlendiriyor; elde ettiğimiz çıktılarla paydaşlarımıza şeffaf bir şekilde bilgi sunuyoruz. Sürdürülebilirliği tüm iş süreçlerimize entegre ederek, faaliyet gösterdiğimiz tüm coğrafyalarda kalıcı değer yaratmaya devam edeceğiz.” Sürdürülebilirlik stratejisi yalnızca ekonomik performansla sınırlı kalmadı.

ODAŞ, sürdürülebilirlik stratejisini yalnızca ekonomik performans üzerinden değil, çevresel ve sosyal etkilerle birlikte bütüncül bir bakış açısıyla ele alıyor. Şirket, kamu kurumlarından sivil toplum kuruluşlarına, çalışanlardan genç profesyonellere kadar geniş bir paydaş grubuyla diyalog geliştirerek karar alma süreçlerine katılımı önceliklendiriyor. Böylece stratejiler, paydaş beklentileri doğrultusunda sürekli olarak güncelleniyor.

16 Eylül 2025

ODAŞ, Baykuş Ödülleri’nden ikinci kez başarıyla döndü!

2024 yılında ERA Research & Consultancy iş birliğiyle yürüttüğü “Zirveye Doğru İtibarın Yol Haritası” araştırmasıyla Gümüş Baykuş Ödülü kazanan ODAŞ, bu yıl da aynı ödül kategorisinde ikinci kez ödüle layık görüldü. Araştırma, 1 Mart – 28 Nisan 2025 tarihleri arasında İstanbul, Ankara, İzmir ve Çanakkale’de toplam 558 kişiyle yapılan görüşmelerle gerçekleştirildi. Bu yıl yalnızca mevcut paydaşlarla değil, aynı zamanda geleceğin profesyonelleri olan üniversite öğrencileri ile ekonomi ve enerji alanında çalışan medya mensupları da araştırma kapsamına dahil oldu.

ODAŞ Kurumsal İletişim Yöneticisi Yasemin Aydınlar ödül sonrası yaptığı açıklamada: “İtibar yalnızca algıyla değil, sürdürülebilir ilişkilerle, güvenle ve şeffaflıkla inşa edilir. Bu doğrultuda yürüttüğümüz araştırmaların böylesine prestijli bir platformda ödüllendirilmesi bizim için çok önemli. Geleceği gençlerle birlikte inşa etmeye devam edeceğiz.” dedi.

İş birliği yürütülen ERA Research & Consultancy Proje Yöneticisi ve Kurucu Ortak Nazlı Yüksel ise şunları söyledi: “ODAŞ ile yürüttüğümüz bu kapsamlı çalışma, kurumun paydaşlarına yönelik yürüttüğü samimi, sürdürülebilir ilişki ve iletişim yönetiminin itibar indeksinde büyük artışlar yaratabildiğini gösterdi. Geleceğin aktörleri olan gençlerin bu sürece dahil edilmesi ise projeye ayrı bir vizyon kattı."

Gençler için ilham verici bir platform: Odaspeople.com

Bu yılın ödüllü projesi kapsamında ayrıca üniversite öğrencilerine özel dijital bir platform oluşturuldu. Hayata geçirilen Odaspeople.com platformu, “Keşfet ve Yeniden Tanımla” mottosuyla gençlerin içlerindeki yaratıcı potansiyeli keşfetmeleri, hayal güçlerini harekete geçirmeleri ve farklı disiplinlerdeki yeteneklerini geliştirmeleri için oluşturulmuş ilham verici bir dijital alan olarak konumlanıyor. Platformun ilk içeriği “Dikkat: Fikir Çıkabilir” Afiş Tasarımı Yarışması, genç yeteneklerin yaratıcılıklarını ortaya koymalarına olanak sundu. ODAŞ, yine genç yeteneklerle birebir temas kurmak adına QAMPÜS ve Youthall gibi önemli gençlik platformlarıyla iş birlikleri gerçekleştirdi. Bu stratejik adım, markanın gençler nezdindeki erişimini artırırken, aynı zamanda onların gelişimine katkı sağlama yönündeki kararlılığını da gösteriyor.

5 Eylül 2025

Diğer Haberler

TÜMÜ

“Geleceği Sorumlulukla Şekillendiriyoruz”

ODAŞ, GRI ve TSRS uyumlu ilk Sürdürülebilirlik Raporunu yayımladı. Küresel Raporlama Girişimi (GRI) Standartları ile uyumlu olarak hazırlanan rapor, şirketin çevresel, sosyal ve yönetişim (ÇSY) alanlarındaki performansını, sürdürülebilirlik stratejisini ve önceliklendirme yaklaşımını kapsamlı şekilde ortaya koyuyor. Enerji üretim kapasitesini artırırken çevresel sorumluluklarını da ön planda tutan ODAŞ, 2023’te hayata geçirdiği sürdürülebilirlik stratejisini “Sorumlu Büyüme” ilkesi üzerine inşa etti. Bu yaklaşım kapsamında, Çan2 Termik Santrali de 340 MWm / 330 MWe kurulu gücüyle üretimini sürdürmeye devam ederken Özbekistan’daki doğalgaz santralinin kurulu gücünü 174 MW’a yükseltti.

Somut adımlarla ölçülebilir kazanımlar elde etti

ODAŞ, sürdürülebilirlik stratejisini somut yatırımlarla hayata geçirerek geçtiğimiz yıl yaklaşık 250 milyon TL’ye yakın çevre yatırımı gerçekleştirdi. Bu yatırımlar sayesinde ODAŞ, proses kaynaklı oluşan uçucu kül ve alçıtaşı atıklarının alternatif ham madde olarak piyasaya kazandırılmasıyla son üç yılda tehlikesiz atık bertaraf miktarını yüzde 50’den fazla azalttı.. Atık Yönetimi alanında yapılan yatırımla yılda 302.500 ton kalın külün çimento sektörüne kazandırılmasıyla da yaklaşık 29 milyon TL’lik bertaraf maliyetinden tasarruf edilmesi hedefleri arasında yerini aldı.

ODAŞ Finans ve Yatırımcı İlişkileri Direktörü ve Sürdürebilirlik Komitesi Üyesi Melih Yüceyurt, rapora ilişkin şu değerlendirmelerde bulundu: “ODAŞ olarak yayımladığımız ilk sürdürülebilirlik raporu, sadece bir raporlama süreci değil, aynı zamanda sürdürülebilirlik alanında kurumsal kapasitemizi, hedeflerimizi ve kararlılığımızı yansıtan stratejik bir belgedir. “Odağımızda Gelecek Var” diyerek attığımız somut adımlar, ODAŞ’ın sorumlu ve geleceğe yön veren yaklaşımını ortaya koyuyor, çifte önemlilik yaklaşımıyla gerçekleştirdiğimiz önceliklendirme analizimiz doğrultusunda belirlediğimiz odak alanlarımız sayesinde, çevresel, sosyal ve yönetişim performansımızı sistematik olarak değerlendiriyor; elde ettiğimiz çıktılarla paydaşlarımıza şeffaf bir şekilde bilgi sunuyoruz. Sürdürülebilirliği tüm iş süreçlerimize entegre ederek, faaliyet gösterdiğimiz tüm coğrafyalarda kalıcı değer yaratmaya devam edeceğiz.” Sürdürülebilirlik stratejisi yalnızca ekonomik performansla sınırlı kalmadı.

ODAŞ, sürdürülebilirlik stratejisini yalnızca ekonomik performans üzerinden değil, çevresel ve sosyal etkilerle birlikte bütüncül bir bakış açısıyla ele alıyor. Şirket, kamu kurumlarından sivil toplum kuruluşlarına, çalışanlardan genç profesyonellere kadar geniş bir paydaş grubuyla diyalog geliştirerek karar alma süreçlerine katılımı önceliklendiriyor. Böylece stratejiler, paydaş beklentileri doğrultusunda sürekli olarak güncelleniyor.

16 Eylül 2025

ODAŞ, Baykuş Ödülleri’nden ikinci kez başarıyla döndü!

2024 yılında ERA Research & Consultancy iş birliğiyle yürüttüğü “Zirveye Doğru İtibarın Yol Haritası” araştırmasıyla Gümüş Baykuş Ödülü kazanan ODAŞ, bu yıl da aynı ödül kategorisinde ikinci kez ödüle layık görüldü. Araştırma, 1 Mart – 28 Nisan 2025 tarihleri arasında İstanbul, Ankara, İzmir ve Çanakkale’de toplam 558 kişiyle yapılan görüşmelerle gerçekleştirildi. Bu yıl yalnızca mevcut paydaşlarla değil, aynı zamanda geleceğin profesyonelleri olan üniversite öğrencileri ile ekonomi ve enerji alanında çalışan medya mensupları da araştırma kapsamına dahil oldu.

ODAŞ Kurumsal İletişim Yöneticisi Yasemin Aydınlar ödül sonrası yaptığı açıklamada: “İtibar yalnızca algıyla değil, sürdürülebilir ilişkilerle, güvenle ve şeffaflıkla inşa edilir. Bu doğrultuda yürüttüğümüz araştırmaların böylesine prestijli bir platformda ödüllendirilmesi bizim için çok önemli. Geleceği gençlerle birlikte inşa etmeye devam edeceğiz.” dedi.

İş birliği yürütülen ERA Research & Consultancy Proje Yöneticisi ve Kurucu Ortak Nazlı Yüksel ise şunları söyledi: “ODAŞ ile yürüttüğümüz bu kapsamlı çalışma, kurumun paydaşlarına yönelik yürüttüğü samimi, sürdürülebilir ilişki ve iletişim yönetiminin itibar indeksinde büyük artışlar yaratabildiğini gösterdi. Geleceğin aktörleri olan gençlerin bu sürece dahil edilmesi ise projeye ayrı bir vizyon kattı."

Gençler için ilham verici bir platform: Odaspeople.com

Bu yılın ödüllü projesi kapsamında ayrıca üniversite öğrencilerine özel dijital bir platform oluşturuldu. Hayata geçirilen Odaspeople.com platformu, “Keşfet ve Yeniden Tanımla” mottosuyla gençlerin içlerindeki yaratıcı potansiyeli keşfetmeleri, hayal güçlerini harekete geçirmeleri ve farklı disiplinlerdeki yeteneklerini geliştirmeleri için oluşturulmuş ilham verici bir dijital alan olarak konumlanıyor. Platformun ilk içeriği “Dikkat: Fikir Çıkabilir” Afiş Tasarımı Yarışması, genç yeteneklerin yaratıcılıklarını ortaya koymalarına olanak sundu. ODAŞ, yine genç yeteneklerle birebir temas kurmak adına QAMPÜS ve Youthall gibi önemli gençlik platformlarıyla iş birlikleri gerçekleştirdi. Bu stratejik adım, markanın gençler nezdindeki erişimini artırırken, aynı zamanda onların gelişimine katkı sağlama yönündeki kararlılığını da gösteriyor.

5 Eylül 2025

Diğer Haberler

TÜMÜ