Biz’den Haberler

Bizden, çalışanlarımızdan ve etkinliklerimizden son gelişmeleri takip ederek şirketimiz hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz.

İnsan Odaklı İç İletişim Stratejimizi Hürriyet İK'ya Anlattık!

ODAŞ, çalışan bağlılığını güçlendiren, kurum kültürünü destekleyen ve pozitif bir iş ortamı yaratan projeleriyle güçlü bir işveren markası olma hedefini kararlılıkla sürdürüyor. Çalışanlarına değer veren ve insanı merkeze alan bu projelerle ODAŞ, iç iletişimi bir bütün olarak ele alarak, işveren markası yolculuğunda insan odaklı bir yaklaşım sergiliyor. Yardımlaşma kültürünü destekleyerek çalışanlarının gönüllülük projelerine aktif katılmalarına olanak tanıyan ODAŞ, toplumsal fayda çalışmalarını kurum kültürünün odağına taşıyor.

İnsan odaklı kurum kültürü ile mutlu çalışanlar

ODAŞ, kurum içi faaliyetlerini mutlu ve bağlı çalışanlar yaratmak bakış açısıyla sürdürürken; çalışanların hayatında pozitif izler yaratacak çalışmaları hayata geçiriyor. 2024 yılı boyunca düzenli olarak gerçekleştirilen “Enerjik Bir Mola” etkinlikleri ile çalışanların iş yoğunluğu arasında keyifli molalar verip motivasyonlarını artırmaları sağlanıyor. Çalışanlarını iyi yaşam konusunda da yönlendiren ODAŞ, sağlıklı bir iş yaşamı kültürünü teşvik etmek amacıyla ODAŞ İyi Yaşam (Wellness) Hareketi programını uyguluyor. Bu kapsamda, yıl boyunca sağlıklı atıştırmalıklar ve çeşitli iç iletişim etkinlikleri düzenlenerek çalışanların hem fiziksel hem zihinsel sağlıkları destekleniyor. Zihinsel sağlık açısından ise belirli periyotlarla gerçekleştirilen kültür-sanat çekilişleriyle çalışanların iş ortamı dışında da sosyalleşmesi teşvik ediliyor. ODAŞ, yıl içerisinde “keşfeden” değerinden yola çıkarak geliştirdiği Müze Kart Yan Hak projesiyle çalışanlarının iş dışında da kültür-sanat alanında beslenmelerini teşvik ediyor.

Keşfetmeye ve yeniliğe verdiği önemin bir parçası olarak, 2024 yılında tüm çalışanlarına Müze Kart hediye eden ODAŞ, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılıma teşvik ederken iç iletişim kapsamında düzenlediği tiyatro ve konser çekilişleriyle de çalışanların sosyal yaşamlarına da katkı sunuyor.

Ocak 2024’te başlatılan ODAŞ Whatsapp platformu ile mavi - beyaz yaka tüm çalışanlara doğrudan ulaşım sağlanarak özel gün kutlamaları ve duyurular hızlı ve etkili bir şekilde paylaşılıyor. İç iletişim platformu ODAŞ Online ise Kasım 2022’den bu yana aktif olarak kullanılıyor. 2024 yılında gerçekleştirilen 417 içerik paylaşımı ile çalışanlar, hem ODAŞ hem de teknolojik ve önemli gelişmelerle ilgili sürekli içeriklerle besleniyor. ODAŞ gerçekleştirdiği çalışmaları ve projeleri aldığı ödüllerle de taçlandırıyor. Marka algı araştırması sonuçlarına dayalı olarak oluşturulan stratejiler ile 2024 yılında Baykuş Ödülü’ne layık görülen ODAŞ, kurumsal iletişim alanındaki başarılarını tescilleyerek prestijini güçlendirmeye devam ediyor.

ODAŞ People Gönüllüleri ile yardımlaşma kültürünü destekliyor

Toplumsal fayda sağlayan projeleri önceliklendiren ODAŞ, her proje özelinde içeride oluşturduğu gönüllülük gruplarıyla birlikte Sivil Toplum Kuruluşu projelerine dahil olarak sosyal bir etki yaratıyor. Bu kapsamda oluşturulan ODAŞ People Gönüllüleri programıyla ODAŞ 2024’te 6 farklı STK ile ondan fazla projeye imza attı. Son olarak 46. İstanbul Maratonu’nda KAÇUV adına koşan ODAŞ People Gönüllüleri adımlarını kanserli çocuklara umut olmak amacıyla attı.

Otizm farkındalık etkinliklerinden, deprem bölgesindeki çocuklar için oyuncak yapma atölyelerine, köy okullarına kitap yardım çalışmalarından Cerebral Palsy hastalılarına yardım çalışmalarına kadar çeşitli yardım kampanyalarında çalışanlar aktif olarak yer alıyor. Bu gönüllülük projeleri, ODAŞ’ın insan odaklı kurum kültürünün ve topluma katkı vizyonunun önemli bir parçasını oluşturuyor. ODAŞ People Gönüllüleri Programı’nın temel amacı ise her bireyin kendi yeteneklerine göre istediği sosyal sorumluluk projesine dahil olması ve aktif olarak projelerde görev alması. ODAŞ gönüllülük projelerinde hem STK’lar hem de dokunduğu kitleler açısından çeşitliliğe ve kapsayıcılığa önem veriyor.

2025’te gönüllülük odaklı yeni hedefler

ODAŞ’ın 2025 yılı hedefleriyle ilgili değerlendirmelerde bulunan ODAŞ Kurumsal İletişim Yöneticisi Yasemin Aydınlar, “Kurumsal iletişim stratejimiz kapsamında önceliğimiz, çalışanların gönülden bağlanacakları şirket kültürümüzü güçlendirmek. İnsan odaklı kurum kültürü vizyonumuz doğrultusunda projelerimizi hem sahada hem de genel merkezde ulaşılabilir bir yaklaşımla örüyoruz. Her projeyi, çalışanlarımızın tümüne dokunacak şekilde kurguluyor, tüm birimlerde uyumlu bir şekilde hayata geçiriyoruz. Bu sayede, şirket içi iletişimden sosyal sorumluluk projelerine kadar her alanda ortak bir dil ve anlayış geliştirilerek çalışanlarımızın güçlü bir aidiyet hissi kazanmasına olanak tanıyoruz." dedi.

Gönüllülük ve sosyal sorumluluk projeleri hakkında da açıklamalarda bulunan Aydınlar, “ODAŞ olarak 2025 yılında çalışma arkadaşlarımızın yetenek ve fikirlerini göz önünde bulundurarak sosyal gönüllülük projelerine ve toplumsal etki yaratacak etkinliklere daha fazla yer vermeyi planlıyoruz. Çalışma arkadaşlarımızın sadece iş süreçlerinde değil, sosyal sorumluluk alanında da aktif roller üstlenmesini teşvik eden projeleri sürdüreceğiz” ifadelerini kullandı.

Kurumsal iletişim perspektifinden işveren markası ve çalışan bağlılığının önemine de değinen Aydınlar, “İnsan odaklı” çalışma prensibini tüm süreçlerimize entegre ederek takım ruhu, aidiyet duygusu ve çalışanlar arasında sinerji yaratılması öncelikli hedeflerimiz arasında. İçten dışa doğru ilerleyen iletişim yaklaşımımızla işveren markamızı güçlendirmeyi ve ODAŞ’lıların bağlılığını artırmayı amaçlıyoruz. İç iletişimde kat ettiğimiz yolun bir ödülü olarak GPTW tarafından Türkiye’nin En İyi İşverenleri Listesi’nde yer almaya da hak kazandık. Mevcut çalışma arkadaşlarımız ve yeni yetenekler için 2025’te kapsayıcı, çeşitli ve topluma dokunan projeler üretmeye devam edeceğiz ” şeklinde konuştu.


9 Aralık 2024

ODAŞ People Gönüllülük Hareketimize Toplumsal Fayda Ödülü!


ODAŞ, Dünya Gazetesi tarafından düzenlenen ve özel sektör, kamu ile yerel yönetimlerin başarılı sosyal sorumluluk çalışmalarını ödüllendiren “Toplumsal Fayda Ödülleri” kapsamında Kurumsal Gönüllülük kategorisinde ödülün sahibi oldu.

2023 yılında hayata geçirilen ODAŞ People Gönüllüleri Programı, sosyal sorumluluk bilinciyle çeşitli toplumsal sorunlara çözümler üretiyor ve çalışanların gönüllülük faaliyetlerinde aktif rol almaları için teşvik ediyor. 2024 yılı boyunca, 12 farklı projeyle toplamda 2.709 gönüllü saatine ulaşan bu girişim, çevresel, insani ve eğitim alanlarında fark yaratan çalışmalara imza attı. Gönüllüler; TOHUM Otizm Vakfı, KAÇUV, AFAD, KEDV gibi sivil toplum kuruluşlarıyla iş birliği yaparak bağış topladı, depreme hazırlık çalışmalarına katıldı ve sosyal kampanyalarda aktif rol aldı.

Projenin 2024 yılında hayata geçirdiği çalışmalarda ise önemli somut başarılar elde edildi. KAÇUV Umut Kafe için düzenlenen etkinlikte, tek seferde en yüksek bağışa ulaşıldı ve bu destekle 87 kanserli çocuğun tedavi harcamalarına denk bir katkı sağlandı. İstanbul Maratonu’nda Tohum Otizm Vakfı adına koşan gönüllüler, topladıkları bağışla bireysel bağış rekoru kırdı. 23 Nisan’da Kahramanmaraş’ta depremden etkilenen çocukları unutmayan gönüllüler oyuncak bağışı projesi yürüttüler. Ayrıca, Çan’daki Köy Yaşam Merkezi’nde kurulan kütüphaneye 100’den fazla kitap bağışı yapılarak gençlerin eğitimine destek sağlandı.

Hazır olma kültürü ile eğitimler veriyor

6 Şubat'taki büyük depremde, ODAŞ bünyesindeki 100 kişilik deneyimli madenci ekibi gönüllü olarak arama kurtarma çalışmalarına katıldı. Arama kurtarma çalışmaları; afet dönemlerinde hızlı, etkin ve bilinçli müdahalenin önemini bir kez daha göstermiş oldu. Bu sebeple ODAŞ, hazır olma kültürü ile gelecekteki afetlere daha hazırlıklı olabilmek için Çan2 Termik Santrali’nde Arama Kurtarma Ekibi kurdu. 47 gönüllü toplamda 1.080 saat eğitim alarak AFAD akreditasyon sürecine katıldı. Gönüllüler, AFAD Gönüllüsü Eğitimleri kapsamında; güvenli çalışma, risk değerlendirmesi, güvenlik protokolleri, kurtarma operasyonlarının organizasyonu ve etkin şekilde yönetilmesi gibi eğitimler aldılar. Bunun yanı sıra AFAD bünyesinde verilen bazı psikolojik eğitimlerle de desteklendiler.

“Topluma dokunan projelerimizle değer yaratmaya devam edeceğiz”

Hayata geçirdikleri projelerin kamuoyu nezdinde de başarıyla taçlandırılmasının önemine değinen ODAŞ Kurumsal İletişim Yöneticisi Yasemin Aydınlar, konuyla ilgili şunları söyledi; “Bu ödül, toplumsal fayda yaratma vizyonumuzun ve çalışma arkadaşlarımızın gönüllülük faaliyetlerine olan bağlılığının bir göstergesidir. ODAŞ People Gönüllüleri Programı, şirket kültürüne entegre edilen gönüllülük anlayışıyla, gönüllülerimizin yetenek ve tercihlerine göre projelere katılmasına imkân tanıyor. Geniş bir yelpazede toplumsal sorunlara çözüm üreten bu girişim, ODAŞ’ın değerleriyle uyumlu ve sürekliliği olan bir gönüllülük modeli sunuyor. Program aldığı ödülle şirketimizin sosyal sorumluluk alanındaki fayda odaklı etki yaratma kararlılığını bir kez daha kanıtladı. Deprem bölgesindeki arama kurtarma çalışmalarına katılan madenci ekibimizi temsilen iki gönüllü madencimizle bu ödülü almak bizler için oldukça anlamlı oldu. ODAŞ olarak, topluma dokunan projelerimizle değer yaratmaya devam edeceğiz” dedi.

2 Aralık 2024

Diğer Haberler

TÜMÜ

İnsan Odaklı İç İletişim Stratejimizi Hürriyet İK'ya Anlattık!

ODAŞ, çalışan bağlılığını güçlendiren, kurum kültürünü destekleyen ve pozitif bir iş ortamı yaratan projeleriyle güçlü bir işveren markası olma hedefini kararlılıkla sürdürüyor. Çalışanlarına değer veren ve insanı merkeze alan bu projelerle ODAŞ, iç iletişimi bir bütün olarak ele alarak, işveren markası yolculuğunda insan odaklı bir yaklaşım sergiliyor. Yardımlaşma kültürünü destekleyerek çalışanlarının gönüllülük projelerine aktif katılmalarına olanak tanıyan ODAŞ, toplumsal fayda çalışmalarını kurum kültürünün odağına taşıyor.

İnsan odaklı kurum kültürü ile mutlu çalışanlar

ODAŞ, kurum içi faaliyetlerini mutlu ve bağlı çalışanlar yaratmak bakış açısıyla sürdürürken; çalışanların hayatında pozitif izler yaratacak çalışmaları hayata geçiriyor. 2024 yılı boyunca düzenli olarak gerçekleştirilen “Enerjik Bir Mola” etkinlikleri ile çalışanların iş yoğunluğu arasında keyifli molalar verip motivasyonlarını artırmaları sağlanıyor. Çalışanlarını iyi yaşam konusunda da yönlendiren ODAŞ, sağlıklı bir iş yaşamı kültürünü teşvik etmek amacıyla ODAŞ İyi Yaşam (Wellness) Hareketi programını uyguluyor. Bu kapsamda, yıl boyunca sağlıklı atıştırmalıklar ve çeşitli iç iletişim etkinlikleri düzenlenerek çalışanların hem fiziksel hem zihinsel sağlıkları destekleniyor. Zihinsel sağlık açısından ise belirli periyotlarla gerçekleştirilen kültür-sanat çekilişleriyle çalışanların iş ortamı dışında da sosyalleşmesi teşvik ediliyor. ODAŞ, yıl içerisinde “keşfeden” değerinden yola çıkarak geliştirdiği Müze Kart Yan Hak projesiyle çalışanlarının iş dışında da kültür-sanat alanında beslenmelerini teşvik ediyor.

Keşfetmeye ve yeniliğe verdiği önemin bir parçası olarak, 2024 yılında tüm çalışanlarına Müze Kart hediye eden ODAŞ, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılıma teşvik ederken iç iletişim kapsamında düzenlediği tiyatro ve konser çekilişleriyle de çalışanların sosyal yaşamlarına da katkı sunuyor.

Ocak 2024’te başlatılan ODAŞ Whatsapp platformu ile mavi - beyaz yaka tüm çalışanlara doğrudan ulaşım sağlanarak özel gün kutlamaları ve duyurular hızlı ve etkili bir şekilde paylaşılıyor. İç iletişim platformu ODAŞ Online ise Kasım 2022’den bu yana aktif olarak kullanılıyor. 2024 yılında gerçekleştirilen 417 içerik paylaşımı ile çalışanlar, hem ODAŞ hem de teknolojik ve önemli gelişmelerle ilgili sürekli içeriklerle besleniyor. ODAŞ gerçekleştirdiği çalışmaları ve projeleri aldığı ödüllerle de taçlandırıyor. Marka algı araştırması sonuçlarına dayalı olarak oluşturulan stratejiler ile 2024 yılında Baykuş Ödülü’ne layık görülen ODAŞ, kurumsal iletişim alanındaki başarılarını tescilleyerek prestijini güçlendirmeye devam ediyor.

ODAŞ People Gönüllüleri ile yardımlaşma kültürünü destekliyor

Toplumsal fayda sağlayan projeleri önceliklendiren ODAŞ, her proje özelinde içeride oluşturduğu gönüllülük gruplarıyla birlikte Sivil Toplum Kuruluşu projelerine dahil olarak sosyal bir etki yaratıyor. Bu kapsamda oluşturulan ODAŞ People Gönüllüleri programıyla ODAŞ 2024’te 6 farklı STK ile ondan fazla projeye imza attı. Son olarak 46. İstanbul Maratonu’nda KAÇUV adına koşan ODAŞ People Gönüllüleri adımlarını kanserli çocuklara umut olmak amacıyla attı.

Otizm farkındalık etkinliklerinden, deprem bölgesindeki çocuklar için oyuncak yapma atölyelerine, köy okullarına kitap yardım çalışmalarından Cerebral Palsy hastalılarına yardım çalışmalarına kadar çeşitli yardım kampanyalarında çalışanlar aktif olarak yer alıyor. Bu gönüllülük projeleri, ODAŞ’ın insan odaklı kurum kültürünün ve topluma katkı vizyonunun önemli bir parçasını oluşturuyor. ODAŞ People Gönüllüleri Programı’nın temel amacı ise her bireyin kendi yeteneklerine göre istediği sosyal sorumluluk projesine dahil olması ve aktif olarak projelerde görev alması. ODAŞ gönüllülük projelerinde hem STK’lar hem de dokunduğu kitleler açısından çeşitliliğe ve kapsayıcılığa önem veriyor.

2025’te gönüllülük odaklı yeni hedefler

ODAŞ’ın 2025 yılı hedefleriyle ilgili değerlendirmelerde bulunan ODAŞ Kurumsal İletişim Yöneticisi Yasemin Aydınlar, “Kurumsal iletişim stratejimiz kapsamında önceliğimiz, çalışanların gönülden bağlanacakları şirket kültürümüzü güçlendirmek. İnsan odaklı kurum kültürü vizyonumuz doğrultusunda projelerimizi hem sahada hem de genel merkezde ulaşılabilir bir yaklaşımla örüyoruz. Her projeyi, çalışanlarımızın tümüne dokunacak şekilde kurguluyor, tüm birimlerde uyumlu bir şekilde hayata geçiriyoruz. Bu sayede, şirket içi iletişimden sosyal sorumluluk projelerine kadar her alanda ortak bir dil ve anlayış geliştirilerek çalışanlarımızın güçlü bir aidiyet hissi kazanmasına olanak tanıyoruz." dedi.

Gönüllülük ve sosyal sorumluluk projeleri hakkında da açıklamalarda bulunan Aydınlar, “ODAŞ olarak 2025 yılında çalışma arkadaşlarımızın yetenek ve fikirlerini göz önünde bulundurarak sosyal gönüllülük projelerine ve toplumsal etki yaratacak etkinliklere daha fazla yer vermeyi planlıyoruz. Çalışma arkadaşlarımızın sadece iş süreçlerinde değil, sosyal sorumluluk alanında da aktif roller üstlenmesini teşvik eden projeleri sürdüreceğiz” ifadelerini kullandı.

Kurumsal iletişim perspektifinden işveren markası ve çalışan bağlılığının önemine de değinen Aydınlar, “İnsan odaklı” çalışma prensibini tüm süreçlerimize entegre ederek takım ruhu, aidiyet duygusu ve çalışanlar arasında sinerji yaratılması öncelikli hedeflerimiz arasında. İçten dışa doğru ilerleyen iletişim yaklaşımımızla işveren markamızı güçlendirmeyi ve ODAŞ’lıların bağlılığını artırmayı amaçlıyoruz. İç iletişimde kat ettiğimiz yolun bir ödülü olarak GPTW tarafından Türkiye’nin En İyi İşverenleri Listesi’nde yer almaya da hak kazandık. Mevcut çalışma arkadaşlarımız ve yeni yetenekler için 2025’te kapsayıcı, çeşitli ve topluma dokunan projeler üretmeye devam edeceğiz ” şeklinde konuştu.


9 Aralık 2024

Geleceğin profesyonelleri enerji sektörünü yerinde öğreniyor

Elektrik üretiminde faaliyet gösteren Çan2 Termik Santrali sektöre yönelik bilgi paylaşımını çoğaltmak ve proje geliştirmek amacıyla 2023 yılında Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi ile stratejik iş birliği protokolüne imza attı. Protokol kapsamında öğrenciler, düzenlenen staj programları ve teknik gezilerde sektör profesyonelleriyle buluşarak onların deneyim ve tecrübelerinden yararlanma imkânı elde ediyor.

53 Öğrenci Çan2 Termik Santrali’ni ziyaret etti

Çan Meslek Yüksekokulu Elektrik ve Enerji Bölümü, Elektrik Enerjisi Üretim, İletimi ve Dağıtımı Programı öğrencileri, Kariyer Planlama Dersi kapsamında, Dr. Öğr. Üyesi Yasemin Kaçar Canaydın ve Bölüm Başkanı Doç. Dr. Doğukan Taşer öncülüğünde Çan2 Termik Santrali’ni 2 grup halinde ziyaret etti.  Çan2 Termik Santrali’nin alanında uzman mühendislerinin rehberlik ettiği teknik gezilerde öğrenciler, teorik bilgilerini pratikte görme ve iş hayatını yakından inceleme fırsatı yakaladı.

“Geleceğimiz için nitelikli insan kaynağının eğitimini destekliyoruz”

Teknik gezilerin gençlerin mesleki gelişimi açısından önemine dikkat çeken Çan2 Termik Santral Müdürü Bülent Barut, konuyla ilgili şunları söyledi; “Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi iş birliği ile öğrenciler için değerli bir deneyim alanı yaratıyoruz. Çan2 Termik Santrali ziyaretlerinde öğrenciler, enerji üretim süreçlerini uzmanlardan birebir öğrenme ve teorik bilgilerini sahada pekiştirme fırsatı buluyor. Bu programlarla gençlerin hem teknik bilgi birikimlerini artırıyoruz hem de sektörümüzün geleceğine yönelik nitelikli insan kaynağının gelişimine katkı sağlıyoruz. Çan2 Termik Santrali’nde üniversite iş birlikleri ve sosyal sorumluluk projeleri ile gençlerin kariyer yolculuklarında yanlarında olmaya ve mesleki gelişimlerine destek sunmaya devam edeceğiz’’ dedi.

Geleceği şekillendirecek yeteneklere staj ve iş imkânı

Çan2 Termik Santrali’nde Onsekiz Mart Üniversitesi ile gerçekleştirilen stratejik iş birliği protokolü kapsamında genç yeteneklere staj programı da sunuluyor.  Bu kapsamda İş Sağlığı ve Güvenliği bölümünden 6 öğrenci ile Enerji Yönetimi bölümünden 4 öğrenci mentorlar eşliğinde 5 aylık staj programına dâhil oldu. Öğrenciler staj süresince, mesleki bilgi ve becerilerini geliştirme şansı yakaladı. Santralde staj programı yıl boyunca devam ediyor, üniversite son sınıf öğrencileri yerinde uygulamalı eğitim kapsamında enerji sektöründe kariyerlerine ilk adımlarını atıyor.

29 Kasım 2024

Diğer Haberler

TÜMÜ