Günümüzde işletmeler, çalışmalarıyla ülke ekonomisine katkıda bulunurken çalışanlarına ve topluma fayda sağlayan projeleri de kurumsal iletişim stratejilerinin merkezine koyuyor. Şirketler, çalışanları için düzenlediği etkinliklerle motivasyonu artırıp, beraber çalışmanın gücünü keşfetmelerini sağlarken toplum için de sosyal etki odaklı faaliyetleriyle fark yaratıyor. Enerji, madencilik ve turizm sektörlerinde faaliyet gösteren ODAŞ da kurumsal iletişim stratejisini bu faydalar üzerine kurgularken insanı odağına alan yenilikçi projeler geliştiriyor. Farklı açılardan daha sağlıklı bir yaşam kültürünü destekleyen “ODAŞ İyi Yaşam Hareketi”nden, “Enerjik Bir Mola” konseptindeki iç iletişim etkinlikleri düzenlemeye ve sosyal etki odaklı gönüllülük projelerine kadar çalışanları için yaratıcı projeler üreten ODAŞ, genç ve dinamik ekibini bu sayede motive etmeyi başarıyor.
“Enerjik Bir Mola” ile pozitif çalışma kültürü hedefleniyor
ODAŞ Kurumsal İletişim, ODAŞ kurum kültürü çatısı altında, değerleri ve vizyonu çerçevesinde çalışma ortamını daha keyifli ve öğretici hale getiriyor. Yenilikçiliği ve birlikteliği vurgulamak ve iç iletişimi güçlendirmek amacıyla “Enerjik Bir Mola” etkinleriyle çalışanlarının “enerji”lerini yükseltiyor. Bu etkinliklerde, birlikte eğlenceli vakit geçirmenin yanında öğretici atölyeler, eğitimler ve yarışmalar gibi motivasyon odaklı projeler gerçekleştiriliyor. ODAŞ Kurumsal İletişim Yöneticisi Yasemin Aydınlar, “Enerjik Bir Mola” etkinlikleriyle hedeflerini, “Çalışanlarımızla, düzenlediğimiz etkinliklerle bir araya gelerek hem bağlarımızı güçlendiriyor hem ekipler arası daha iyi ilişkiler kurma fırsatı yakalıyor, bu sayede de iş ortamında pozitif bir atmosfer oluşturuyoruz. Aynı zamanda farklı şehirlerde faaliyet gösteren şirketlerimizde de eş zamanlı yürüttüğümüz iç iletişim aktivitelerimizle ODAŞ kurum kültürünü tüm birimlerimize yaymayı hedefliyoruz” diye anlatıyor.
ODAŞ İyi Yaşam Hareketi ile sağlıklı yaşam özendiriliyor
ODAŞ Kurumsal İletişim ekibinin çalışma ortamını desteklediği bir başka program ise “ODAŞ İyi Yaşam Hareketi”. İyi yaşamın sadece bedensel sağlıkla değil, ruhsal ve sosyal yönden de tam bir denge içinde olmayı gerektirdiğinden hareketle hayata geçirilen “ODAŞ İyi Yaşam Hareketi” kapsamında çalışma ortamında bu dengenin sağlanmasına destek olan projeler hayata geçiriliyor. Ofis içinde sağlıklı beslenmeyi özendiren sağlıklı atıştırmalık ve meyve ikramlarından farkındalık etkinliklerine, eğitimlerden iç iletişim etkinliklerine kadar çeşitli faaliyetlerle çalışanların “iyilik” hali destekleniyor. Wellness Day etkinlikleri kapsamında hem çalışma kültürü hem de günlük hayatta daha sağlıklı bir yaşam hedefine hep birlikte ulaşmak için eğlenceli aktiviteler aracılığıyla çalışanlar arasında farkındalık oluşturmak hedefleniyor. Bu kapsamda geçtiğimiz yıl başlatılan ve 6 hafta süren “Adım Yarışı” programında ekipler kurularak akıllı telefonlara yüklenen uygulamalar üzerinden katılımcıların adımları hesaplandı. Haftanın birincilerinin belirlendiği yarışma sonunda en fazla adım sayısına ulaşan takımlar ödüllendirildi.
Aydınlar, “Wellness Day” adı altında başlatılan ODAŞ İyi Yaşam Hareketimiz kapsamında çalışma arkadaşlarımızı sağlıklı yaşam ve spora teşvik etmek amacıyla takımlar oluşturup keyifli yarışmalar düzenliyoruz. Bu sayede ODAŞ çalışma kültürü içerisinde sağlıklı yaşam konusunda farkındalık oluştururken eğlenceli yarışmalarla ekiplerin yarışmasını ve ofis ortamında pozitif iletişim sağlamayı hedefliyoruz. Bu etkinlerin çalışma hayatındaki ilişkileri güçlendirdiğine ve motivasyonu artırdığına inanıyoruz. Bu kapsamda 2024 yılı itibarıyla bu etkinliklerimize kültürel aktiviteleri de dahil ederek bu iletişimi daha da güçlendirmeyi, çalışma arkadaşlarımızın sosyal ve kültürel yönden de gelişimini desteklemeyi amaçlıyoruz” şeklinde konuştu.
Sosyal etki odaklı çalışmalarla gönüllülük kültürü
ODAŞ Kurumsal İletişim ekibi, keyifli etkinliklerle çalışma ortamını desteklemenin yanı sıra tüm çalışanları toplumsal fayda odaklı projelerde yer almaya teşvik ederek çalışma kültürüne katkıda bulunuyor. Bu kapsamda çalışanların farklı yeteneklerini keşfederek gönüllülük deneyimini ve kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerini yönetmeleri için bir web tabanlı uygulama üzerinden projeler gerçekleştiriyor. ODAŞ People Gönüllüleri uygulamasıyla ODAŞ çalışanları, sosyal etki odaklı kurum içi projeler geliştirebiliyor, sivil toplum kuruluşlarının projelerine dahil olabiliyor veya “Bir Fikrim Var!” ile kendisi bir fikir geliştirip, ihtiyaç listelerini uygulama üzerinden paylaşarak bir etki yaratabiliyor. Aydınlar, “Bu uygulama ile çalışma kültürümüz içinde gönüllülüğü teşvik ederek hep birlikte sosyal bir etki yaratmanın mümkün olabileceğini görüyoruz” diyor. ODAŞ, bu uygulamayla TOFD Mavi Kapak Toplama, TEMA Su Gönüllüsü Olma, 45. İstanbul Maratonu ile Tohum Otizm Vakfı adına koşu; Türkiye Alzheimer Derneği için online olarak da katılım sağlanabilen “Bana Bir Hikaye Anlat” ve Parıltı Görmeyen Çocuklara Destek Derneği için “Betimleme Atölyesi” gibi bir çok projeyle yaklaşık 138 gönüllülük saatine ulaştı. Bunun yanı sıra ODAŞ ekipleri afet bilincine yönelik eğitimlerle de toplumsal farkındalık ve afetlere hazır olma kültürü konusunda da çalışmalar gerçekleştiriyor. ODAŞ People Gönüllüleri son olarak Kadın Emeğini Değerlendirme Vakfı (KEDV) aracılığıyla da deprem bölgesindeki çocuklara destek olmak için Oyuncak Kumbara projesini destekledi.